LightBlog

Just In Time nedir? Tam zamanında üretim veya Toyota Üretim Sistemi (TPS) olarak da bilinen Just in time ( JIT ) stratejisi, öncelikle ü...

Just in Time nedir? Tam zamanında stratejisi

Just In Time nedir?

Tam zamanında üretim veya Toyota Üretim Sistemi (TPS) olarak da bilinen Just in time ( JIT ) stratejisi, öncelikle üretim sistemindeki akış sürelerini azaltmanın yanı sıra tedarikçilerin ve müşterilerin yanıt sürelerini azaltmayı amaçlayan bir metodolojidir. Kökeni ve gelişimi büyük ölçüde 1960'larda ve 1970'lerde ve özellikle de Toyota'da yapıldı.
Just in time stratejisi amaç ve faydaları
Just in time nedir?
Just in time üretimi için alternatif şartlar kullanılmıştır. Motorola'nın seçimi kısa devre üretimidir (SCM). IBM'in sürekli akışlı üretim (CFM), ve talep akışlı üretim (DFM), Colorado'daki Institute of Technology'de danışman John Constanza tarafından verilen bir dönemdi. Başka bir alternatif olarak, Toyota Üretim Sisteminin yanlışlıkla "Kanban Sistemi" olarak adlandırıldığını söyleyen Goddard'dan da bahsedildi ve Kanban'ın bir TPS unsuru olduğu kadar Just in time üretimin bir unsuru olduğuna da işaret etti.

Ancak, 1980'lerde Just in time üretiminin yaygın kullanımı 1990'larda hızlı bir şekilde azaldı, çünkü yeni dönem yalın üretim kuruldu.

Just in time, İki terimin ortaklığına tek bir kanıt olarak, Toyota üretim sistemi (TPS) hem JIT hem de yalın üretim için eşanlamlı olarak kullanılmaktadır ve yaygın olarak kullanılmaktadır.

Sistemi uygulamak için önkoşullar

  • Tüketicilerin talepleri üretim stokuna değil üretim kapasitesine karşılık gelmelidir.
  • Minimal hisse senetleri koşullarında, hataları ve eksiklikleri zamanında ortadan kaldırmak için üretimin organizasyonunu ve yönetimini sürekli olarak rasyonel hale getirmesi gerekmektedir.
  • Üretim sürecinin verimliliğini değerlendirmek için, fonların maliyet ve verimlilik düzeyine ek olarak, başvuruların uygulanması için son tarih (tam üretim döngüsünün süresi) dikkate alınır.
  • Firmanın tüm personelinin düşünme şeklinin değiştirilmesi. "Daha çok, daha iyisi" düşüncesinin klişesi, "daha az, daha iyisi" prensibi ile değiştirilir.

Just In Time Metodoloji

  • Kat hizmetleri - fiziksel organizasyon ve disiplin.
  • İlk seferde doğru yapın - kusurların giderilmesi.
  • Kurulum azaltma - esnek değiştirme yaklaşımları.
  • Bir lot çok boyutları - nihai parti büyüklüğü ve esnekliği.
  • Düzgün bitki yükü - bir kontrol mekanizması olarak tesviye.
  • Dengeli akış - akış çizelgeleme iş akışını organize etme.
  • Beceri çeşitlendirme - çok fonksiyonlu çalışanlar.
  • Görünürlük ile kontrol - etkinlik için iletişim medyası.
  • Önleyici bakım - kusursuz çalışma, kusur yok.
  • Kullanım için uygunluk - üretkenlik, süreç için tasarım.
  • Kompakt tesis düzeni - ürün odaklı tasarım.
  • Düzene hareketler - malzemelerin taşınmasını kolaylaştırır.
  • Tedarikçi ağları - fabrikanın uzantıları.
  • İşçi katılımı - küçük grup iyileştirme aktiviteleri.
  • Hücresel üretim - akış için üretim yöntemleri.
  • Çekme sistemi - sinyal [kanban] ikmal / tekrar tedarik sistemleri.

Just in time metodu için gereken önşartlar
Tam zamanında stratejisi

Amaçlar ve faydalar

Just in time üretiminin hedefleri ve faydaları iki temel yolla belirtilebilir: Birincisi, spesifik ve niceliksel olarak, yayınlanan vaka çalışmaları aracılığıyla; ikinci, genel listeler ve tartışmalar.

1999 yılında Daman Products tarafından sunulan bir vaka çalışması özeti şu faydaları sıralamaktadır: azaltılmış çevrim süreleri % 97, kurulum süreleri % 50, kuruma süreleri 4 ila 8 hafta ila 5 ila 10 gün, akış mesafesi % 90 - dört odaklı (hücresel) Fabrikalar, çekme çizelgeleme, kanban, görsel yönetim ve çalışanların yetkilendirilmesi.

1998 yılında NCR'den (Dundee Scotland) bir sipariş üzerine sipariş veren otomatik vezne makineleri üreticisi, JIT'nin satın alımına odaklanırken aynı faydaların bir kısmını içeriyor: 1998'de bir hafta sonu JIT'e geçişte, tampon envanterleri ortadan kaldırıldı, Envanterin 47 günden 5 güne düşürülmesi, akış süresi 15 günden 2 güne, satın alınan parçaların % 60'ı JIT'e, % 77'si ise rıhtıma ve tedarikçilere 480'den 165'e düştü.

Batı endüstrisinin en eski Just in time uygulayıcılarından biri olan Hewlett-Packard, 1980'lerin ortalarında dört HP bölümünden dört vaka çalışması sunmaktadır. Dört bölüm, Greeley, Fort Collins, Bilgisayar Sistemleri ve Vancouver, aynı önlemlerin hepsini değil, bazılarını kullandılar. HP'nin 52 bölümünün yarısı JIT'i kabul etti.
  • geliştirilmiş malzeme akışı
  • çalışanların daha etkin kullanımı
  • depolama alanını en aza indirgemek
  • Stokların gecikmesi veya yok olasılığını azaltmak
  • üretim kalitesini arttırmak
  • verimliliği arttırmak
Just in time metodu potansiyel riskleri nelerdir
Just in time riskleri

Potansiyel Riskler

Williams'a göre, sınırlı ön bildirim ile yakın olan veya hızlı bir şekilde tedarik edebilen tedarikçilerin bulunması gerekir. Küçük miktarlarda malzeme sipariş ederken, tedarikçilerin minimum sipariş politikaları bir sorun oluşturabilir.

Tam zamanında ve esnek üretim teknikleri kullanan fabrikalar tarafından istihdam edildiğinde çalışanlar güvencesiz çalışma riski altındadır. 1970'li yıllardan beri ABD'li işçilere yapılan uzun süreli bir çalışma, sözleşmeli ve geçici iş gibi daha standart olmayan çalışma düzenlemeleri oluşturarak tedarik ve talep koşullarına yanıt olarak işgücünü kolayca ayarlamaya çalışan işverenleri göstermektedir.

1 yorum:

  1. Bu sadece şirketlerde kullanmak için bir sistem değil hayatıda düzene sokuyor.

    YanıtlaSil