Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) aynı karlılık parasının iki yüzüdür. ERP ve CRM, bir işletmenin genel kârlılığını artırmak için kullanıldığı için birçok yönden benzerdir.
Bu sistemler bazı alanlarda üst üste gelir ve diğerlerine tamamen entegre olabilir. Bununla birlikte, temel işlevleri tamamen farklı olduğundan, bir işletmenin ilk önce ayrı, bağımsız sistemler olarak bakması en iyisidir. Ayrı ayrı bakıldığında, ERP ve CRM'nin her birinin verimliliği artırma ve satışları artırma konusunda nasıl bir rol oynadığını görmek daha kolay. İkisinin anlamını da sırayla öğrendikten sonra ERP ve CRM arasında ki farklar nelerdir? Ögreneceksiniz.
CRM sistemleri, müşteri verilerini toplamak ve paylaşmak ve müşteri etkileşimlerini kataloglamak için standart bir yöntem sunar. Tüm veriler standartlaştırıldığı için, iş boyunca kolayca paylaşılabilir. CRM, yöneticiler tarafından satış projeksiyonları oluşturmak, satış temsilcileri ile müşterileri ile iletişim kurmak, adresleri doğrulamak için memurlar göndererek ve faturalar oluşturmak için faturalandırma departmanı tarafından kullanılabilir. CRM'in amacı, satışları artırmak, müşteri tutmayı artırmak ve müşteri ilişkilerini daha verimli hale getirmek için kullanılabilecek kapsamlı bir müşteri verisi saklamaktır.
Bu sistemler bazı alanlarda üst üste gelir ve diğerlerine tamamen entegre olabilir. Bununla birlikte, temel işlevleri tamamen farklı olduğundan, bir işletmenin ilk önce ayrı, bağımsız sistemler olarak bakması en iyisidir. Ayrı ayrı bakıldığında, ERP ve CRM'nin her birinin verimliliği artırma ve satışları artırma konusunda nasıl bir rol oynadığını görmek daha kolay. İkisinin anlamını da sırayla öğrendikten sonra ERP ve CRM arasında ki farklar nelerdir? Ögreneceksiniz.
![]() |
CRM ve ERP arasında ki farklar |
CRM nedir?
Basitçe söylemek gerekirse, CRM müşteri etkileşimleri ile ilgili tüm bilgileri kaydetmek ve saklamak için bir sistemdir.
CRM sistemleri, müşteri verilerini toplamak ve paylaşmak ve müşteri etkileşimlerini kataloglamak için standart bir yöntem sunar. Tüm veriler standartlaştırıldığı için, iş boyunca kolayca paylaşılabilir. CRM, yöneticiler tarafından satış projeksiyonları oluşturmak, satış temsilcileri ile müşterileri ile iletişim kurmak, adresleri doğrulamak için memurlar göndererek ve faturalar oluşturmak için faturalandırma departmanı tarafından kullanılabilir. CRM'in amacı, satışları artırmak, müşteri tutmayı artırmak ve müşteri ilişkilerini daha verimli hale getirmek için kullanılabilecek kapsamlı bir müşteri verisi saklamaktır.
ERP nedir?
CRM'in müşteriye odaklandığı yerlerde ERP, iş dünyasına odaklanmaktadır. ERP, iş süreçlerinin verimliliğini artırmak için bir sistemdir. CRM gibi, ERP de tüm departmanlar boyunca standartlaştırılmış bilgilerin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlar. Yöneticiler, yöneticiler ve çalışanların hepsi ERP sistemine bilgi girerek gerçek zamanlı, şirket çapında bir anlık görüntü oluşturur. Herhangi bir alandaki problemler, diğer etkilenen bölgelerde otomatik olarak uyarılar oluşturacaktır. Bu, departmanların bu departmandaki bir problem haline gelmeden önce sorunlara planlamaya başlamalarına izin verir. Kısacası, işletmelerin veri yerine odaklanmasına izin vererek, operasyonlar yerine ERP, iş süreçlerini yönetim kurulu genelinde düzene sokmak için bir yöntem sunar.ERP ile ilgili herseyi öğrenebileceğiniz yazıyı okumak için tıklayın. ERP nedir?
ERP ile CRM Arasında ki Farklar Nelerdir?
Benzer olsa da, ERP ve CRM sistemleri karları artırmak için farklı yaklaşımlar kullanır. ERP, genel gider ve kesme maliyetlerini azaltmaya odaklanır. İş süreçlerini daha verimli hale getirerek, ERP bu süreçlere harcanan sermaye miktarını azaltır. CRM, daha fazla satış hacmi üreterek kârı arttırmaya çalışır. Standartlaştırılmış bir müşteri verisi deposuyla, yöneticilerden satış temsilcilerine kadar herkesin müşteri ilişkilerini iyileştirmesi daha kolaydır. Buna karşılık, bu gelişmiş ilişkiler, artan marka sadakati ve kazanca dönüşür.
Bir işletmenin her iki sisteme de ihtiyacı olup olmadığı, büyük ölçüde işletmenin büyüklüğüne ve karmaşıklığına bağlıdır. Küçük bir işletme için bile, bir CRM sistemi elle yazılmış notalarda saklanan müşteri verilerinin, çok sayıda e-postada veya daha da kötüsü, yalnızca satış temsilcisinin başında yer alan bir gelişigüzel toplama koleksiyonundan daha iyidir. Müşteri ilişkileri, herhangi bir işin can damarıdır. CRM, kanın serbestçe pompalanmasını sağlamak için vardır.
ERP, karmaşık iş süreçlerini kolaylaştırmak için paha biçilmez bir araçtır. Birçok küçük işletme, tek bir odada veya küçük bir ofiste başlar. Tüm “bölümler” birbirinin kulakları içinde olabilir. Bu noktada, her bölümün gerçek zamanlı bir görüntüsünü sağlayabilen yazılım aşırı olabilir. İş büyüdükçe, ERP'ye olan ihtiyaç ve faydaları daha açık hale geliyor. Herhangi bir zamanda, bir yönetici veya yönetici sorumlu oldukları departmanlarda neler olduğunu bilmiyorsa, ERP'nin zamanı gelmiştir.
![]() |
CRM ve ERP entegrasyonu |
CRM? ERP? Her ikisi de?
ERP, genel gider ve kesme maliyetlerini azaltmaya odaklanır. İş süreçlerini daha verimli hale getirerek, ERP bu süreçlere harcanan sermaye miktarını azaltır.
Bir işletmenin her iki sisteme de ihtiyacı olup olmadığı, büyük ölçüde işletmenin büyüklüğüne ve karmaşıklığına bağlıdır. Küçük bir işletme için bile, bir CRM sistemi elle yazılmış notalarda saklanan müşteri verilerinin, çok sayıda e-postada veya daha da kötüsü, yalnızca satış temsilcisinin başında yer alan bir gelişigüzel toplama koleksiyonundan daha iyidir. Müşteri ilişkileri, herhangi bir işin can damarıdır. CRM, kanın serbestçe pompalanmasını sağlamak için vardır.
ERP, karmaşık iş süreçlerini kolaylaştırmak için paha biçilmez bir araçtır. Birçok küçük işletme, tek bir odada veya küçük bir ofiste başlar. Tüm “bölümler” birbirinin kulakları içinde olabilir. Bu noktada, her bölümün gerçek zamanlı bir görüntüsünü sağlayabilen yazılım aşırı olabilir. İş büyüdükçe, ERP'ye olan ihtiyaç ve faydaları daha açık hale geliyor. Herhangi bir zamanda, bir yönetici veya yönetici sorumlu oldukları departmanlarda neler olduğunu bilmiyorsa, ERP'nin zamanı gelmiştir.
Evet doğru noktalara değinmişsiniz, CRM önce tercih edilmeli ama eğer imkan varsa ikisi aynı anda alınıp entegrasyonlu kullanılmalıdır.
YanıtlaSilsagul
YanıtlaSil