LightBlog

Neden bir ERP sistemi alınmalı Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) yazılımı, bir kuruluşun her ayrılan departmanı arasında sorunsuz iletişim ...

Bir ERP Sistemi Satın Almak İçin 5 Neden

İşletmemiz neden bir ERP sistemine sahip olmalı
Neden bir ERP sistemi alınmalı
Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) yazılımı, bir kuruluşun her ayrılan departmanı arasında sorunsuz iletişim ve koordinasyon sağlayarak iş süreçlerini kolaylaştırmaya odaklanır. ERP sistemleri tedarik zinciri yönetimi ve envanter izleme veya kurum ve müşteriler arasındaki bağlantıları kolaylaştırabilir. Bu şekilde, ERP sistemleri birbirine bağlanır ve aralarındaki veri akışını sağlamak için çok sayıda iş süreci tanımlar. Bir kuruluşun birden fazla kaynaktan paylaşılan işlem verilerini toplayarak, ERP sistemleri veri çoğalmasını ortadan kaldırır ve veri bütünlüğünü “tek bir gerçek kaynak” ile sağlar.

En iyi kurumsal teknoloji kategorilerinde size en iyi içeriği sunma çabasıyla, Çözüm İnceleme editörleri web'i, gerçek etki yaratabilecek ve iğneyi hareket ettirmenize yardımcı olacak içgörüler için günlük olarak yüksek ve düşük bir fiyata arar. Paul Ventura, VP Marketing tarafından yazılan “Bir ERP Sistemi Satın Almada İlk 5 Neden” başlıklı bir blog yazısı, üreticilerin bir ERP çözümü uyguladıktan hemen sonra görebilecekleri faydalar hakkında düşünmemizi sağlayacak.

Ticari operasyonların 360 derece görünümü

Bir müşterinin siparişlerinde bir değişiklik yapması için her zaman bir olasılık olabilir ve bir müşteriye asla hayır diyemeyeceğiniz için, gerekli değişiklikleri nasıl yapacağınızı ve orijinal teslimat tarihini nasıl yapacağınızı ortaya çıkarmanız ve belirlemeniz gerekir. Ventura, bir ERP sistemi ile müşterilerinizin 360 derecelik görünümünden, satış, müşteri hizmetleri, planlama, muhasebe, üretim, dağıtım, İK'dan dolayı stresli olmayacağından bahsediyor. Tüm seviyelerde, program veya ürün değiştiğinde tüm ilgili departmanlar bilgilendirilir.
“Teslimat tarihinde bir değişiklik olursa, üretim kuyrukları değiştirilir, dağıtım dağıtımın değişeceğini bilir, muhasebe ödeme koşullarının değişeceğini bilir ve fazla mesainin gerekip gerekmediğini İK bilir ve bordroyu ayarlayabilir. Şirketiniz sadece daha çevik olmayacak, aynı zamanda bu değişiklikleri kolayca yapamayan rakiplerinize bağlı olarak başka müşteriler kazanabilirsiniz,” diye ekliyor Ventura.

Geliştirilmiş müşteri hizmetleri

ERP sistemleri genellikle satış, finans ve diğer ön büro fonksiyonları ile birlikte bir tür Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) uygulaması ile gelme eğilimindedir. Bir ERP'nin CRM işlevi son derece önemlidir, çünkü bir işletmenin rekabetçi kalması ve “oyunda” geri dönüşü olan müşterileri elde etmektir, bu da karlılığa yol açar. Örneğin, satış ve müşteri hizmetleri departmanı çalışanları, müşterileriyle daha iyi iletişim kurabilir ve ERP sisteminin sağladığı müşteri bilgisine ve geçmişine daha hızlı, daha doğru erişim yoluyla onlarla ilişkilerini geliştirebilir.

Basit tahmin ve alıntı

Ventura şöyle yazıyor: “Bir düğmeye tıklama ile çağrılan bir işi üretmekle ilişkili tüm maliyetlere sahip olduğunuzu düşünün. İyi bir ERP yazılımı sistemi bunu yapabilir. Hiçbir zaman boşa harcanmadan veya gelir kaybına uğramadan rakiplerinizden daha hızlı verebileceğiniz daha doğru tahminler üreteceksiniz. Sadece ERP sistemiyle maliyetlerinizi karşıladığınızdan emin değilsiniz, aynı zamanda müşterinin geri dönüp dönmediğini, ürünün iade edilip edilmediğini ve müşteri hizmetinin müşteri tarafından herhangi bir geri bildirim veya şikayette bulunup bulunmadığını da öğrenebilirsiniz.”

Gerçek zamanlı bilgi

Bir ERP çözümünün uygulanmasının hemen bir etkisi, bir kurumdaki tüm departmanlardaki iş verilerinin ve bilgilerin sistematik ve tekdüze akışıdır. Bu gerçek zamanlı bilginin sağlanması, daha iyi iş kararları vermenizi sağlar ve tüm bilgi ve verilerin tamamen güncel ve kesin olmasını sağlar. Birçok işletme kuruluşu, standart ve güvenilir verilere tam erişim ile gerçek zamanlı analizde bir adım öne geçmektedir.

Artan verimlilik

Önemli sayıda işletme, ERP çözümlerine yaptığı yatırımlarla verimliliklerinde ve genel üretkenliğinde dikkate değer geliştirmeler yaşamaktadır. Bir ERP sistemi, iş süreçlerinde ve sıkıcı manuel görevlerde tekrarlanmanın ortadan kaldırılmasına yardımcı olabileceği gibi, bir ERP yazılımının uygulanmasını takiben çabaların iyileştirilmesine yardımcı olur, bu da çalışanların değerli zamanlarını kurtarır. Bu, artı çok daha fazlası, iş operasyonlarının diğer alanlarına veya iyileştirmeye ihtiyaç duyan süreçlere daha iyi odaklanmalarını sağlar.

1 yorum: